Bezorgen
Helaas is het niet mogelijk om bij aflevering te betalen. De betaling zal volledig voldaan moeten zijn voordat de materialen bij jou geleverd worden.
Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen acht tot tien werkdagen te laten bezorgen. In de praktijk wordt jouw bestelling vaak al binnen enkele werkdagen afgeleverd, tenzij anders aangegeven. De exacte levertijd is afhankelijk van de bezorgroutes en drukte.
Nadat de bestelling bij ons is geplaatst wordt jouw order in ons systeem verwerkt. Op dat moment ontvang je per e-mail jouw factuur en zetten wij de producten klaar voor transport. Daarna ontvangt u per mail een Track en Trace (kijk ook in de spambox) met de datum van levering. Op de dag zelf kunt u via de Track en Trace knop uw bestelling makkelijk volgen d.m.v. de button in de email. Zorg ervoor dat je de levering direct na ontvangst controleert en eventuele beschadigingen of gebreken binnen 48 uur per e-mail bij ons meldt via info@henderson-living.com. Neem in de e-mail ook foto’s van de schade en jouw ordernummer op.
De leveringen vinden plaats op werkdagen tussen 07:00 en 18:00 uur. 
Tuinproducten die met 'groot transport' worden geleverd, zoals vlonders en schuttingen, worden doorgaans voor de deur, op de stoep afgeleverd. Dit is ter plaatse afhankelijk van de bereikbaarheid van de kooiaap. Je dient er zelf voor te zorgen dat de materialen naar binnen of naar de tuin worden gebracht. Meubelproducten zoals tafels, worden geleverd tot over de eerste drempel van je voordeur.
Bij vakantie-, bungalow- en recreatieparken worden de materialen bij de receptie, voor de slagboom, op een bereikbare plaats afgeleverd. 
Bij vakantie-, bungalow- en recreatieparken worden de materialen bij de receptie, voor de slagboom, op een bereikbare plaats afgeleverd. De vrachtauto’s van onze transporteurs rijden onder geen enkel beding de genoemde terreinen op.
De bezorgkosten voor verzendingen binnen Nederland bedragen €115,00. Voor bezorgingen in Vlaanderen (Belgie) geldt er een toeslag van €55,00 bovenop het tarief van Nederland. De bezorgkosten voor verzending naar de Waddeneilanden of Duitsland (grensgebied) zijn op aanvraag.
Ja, Henderson verstuurd ook producten per pakketpost, afhankelijk van het gewicht zijn daar kosten aan verbonden. In onderstaand overzicht staan de verzendkosten per land en gewicht.     Verzendkosten 2024   Gewichtsklasse: Nederland België en Duitsland 0 - 2 Kg € 7,95 € 12,95 2 - 5 Kg € 7,95 € 19,95 5 - 10 Kg € 14,95 € 24,95 10 - 20 Kg € 14,95 € 34,95 20 - 23 Kg € 19,95 € 44,95 23 - 31 Kg € 24,95 € 44,95     Verzendkosten Proefstukjes   Aantal proefstukjes Nederland België en Duitsland < 4 €    -   € 12,95 > 4  € 12,95 € 12,95    

 

Retourneren
Binnen 14 dagen na levering kan je zonder opgaaf van reden jouw bestelling retourneren. Alle producten dienen in ongebruikte staat afgeleverd te worden in ons magazijn aan de Baardmeesweg 21 in Zeewolde. Voeg een ingevuld retourformulier bij de zending. Als de bestelling door onze transporteur opgehaald moet worden zullen de geldende transportkosten voor jouw land (Nederland, Belgie of Duitsland) in rekening worden gebracht. 
Dit is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen. De materialen dien je zelf schoon, onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking, af te (laten) leveren bij ons magazijn aan de Baardmeesweg 21A te Zeewolde. Voeg een ingevuld retourformulier bij de zending. Als de bestelling door onze transporteur opgehaald moet worden zullen de geldende transportkosten voor jouw land (Nederland, Belgie of Duitsland) in rekening worden gebracht. Bij het retourneren van losse materialen behorende bij ALL-IN pakketten worden niet de losse verkoopprijzen, maar de daadwerkelijk betaalde bedragen vergoed. Voor onderbalken (OB3/4) is dat € 3 per stuk en voor dozen clips met schroeven (CL21) is dat € 7 per doosje.      
Nee, helaas worden de transportkosten naar het bezorgadres en eventuele transportkosten voor de retourzending niet door ons vergoed.
Het product mag alleen gebruikt of uitgepakt worden voor zover het nodig is om te oordelen of je deze wenst te behouden. Denk als voorbeeld aan het volgende: In een fysieke winkel kan je niet eerst een smoothie maken in de blender of een eitje bakken in een pan. Als een product wordt gebruikt voor meer dan noodzakelijk is om tot het oordeel te komen dat deze niet behouden zal worden, levert dat waardevermindering op. De verkoper mag hiervoor kosten in rekening brengen.
Nee, het is niet verplicht een reden op te geven op het retourformulier wanneer je besluit producten te retourneren wanneer je af wilt zien van de aankoop. Wanneer het een garantiekwestie betreft is dit uiteraard anders, dan zal er altijd aangegeven moeten worden wat er aan het betreffende product mankeert.
Het risico en de verantwoordelijkheid hier van ligt bij de klant tot dat de materialen retour zijn gekomen bij ons in het magazijn.
Wanneer materialen (zoals rubber afwerkstrips of planken) worden ingekort / op maat worden gemaakt is het helaas niet meer mogelijk de materialen te retourneren.